Omega-3 zsírsavak

Omega 3 ízületi fájdalmak esetén

Tartalom

    Hogyan csökkentsük az ízületi fájdalmakat? Jól tudjuk, az ízületben a csontokat porcok fedik, melyek rázkódáscsillapító réteget képeznek két csont találkozásánál, valamint megakadályozzák, hogy a csontok az ízületek mozgása során egymáshoz dörzsölődjenek. Korábban azt véltük, hogy csupán az életkor előrehaladta és az ízület fokozott igénybevétele az a két tényező, amitől idővel kezd elhasználódni.

    Hasonlóan a vitaminokhoz a szervezet az omega-3 zsírsavakat sem képes előállítani, ezért azokat csak étkezés alkalmával, illetve étrend-kiegészítők segítségével tudjuk magunkhoz venni.

    Az omega-6 zsírsavak túlfogyasztása esetén gyulladást fokozó hatású hormonszerű anyagok szabadulnak fel, míg omega-3 zsírsavakhoz tartozó EPA és DHA zsírsavak gyulladáscsökkentő hatásúak.

    Fontos, hogy az omega-3, omega-6 zsírsav arány és között legyen. A fejlett társadalmakra leginkább jellemző egészségtelen táplálkozás ezt az arányt, életminőséget jelentősen befolyásoló mértékben eltorzította. A megfelelő omega-3 bevitel segítségével, nagyobb eséllyel elkerülhetőek: a szív- és érrendszeri, valamint egyéb keringési megbetegedések magas vérnyomás, érelmeszesedés, koleszterin- és triglicerid szint csökkentése miatt Bradberry et Hilleman, gyulladással járó megbetegedések, köztük autoimmun betegségek esetén pl.

    ízületi fájdalom nagymama nyújtó csípőfájdalom

    Az omega-3 zsírsavak jótékony hatását bizonyos klinikai vizsgálatokban is kimutatták, elsősorban rheumatoid arthritis esetén Kremer et al. In vitro vizsgálatok azt mutatták, hogy az omega-3 zsírsavak fokozzák a kollagénszintézist, míg a gyulladás kiváltásában fontos szerepet játszó PGE2 szintézisét csökkentik Hankenson et al.

    a combcsont fájdalma éjjel, mit kell tenni

    Továbbá képesek csökkenteni a porc bontásáért felelős enzimek aktivitását, valamint a különböző gyulladást előidéző anyagok szintjét Curtis et al. Egy osteoarthritises betegeken végzett tanulmányban a glükózamin terápia omega-3 zsírsavakkkal történő kiegészítése jelentős mértékben enyhítette a páciensek térd- és csípőízületi diszkomfortját Gruenwald et al.

    ha a váll fáj az ízületben

    A legfontosabb természetes omega-3 források: halak hideg vízi tengeri halak, mint például a lazac, a hering, a makréla, a szardella, szardínia növényi források lenmagolaj, vörös áfonya, fekete málna, kendermag, dió, pekándió halolajak halolaj kapszula A megfelelő EPA és DHA tartalom, napi egy lágyzselatin kapszulában. Tudta Ön, hogy azokban az országokban, ahol a halfogyasztás omega 3 ízületi fájdalmak esetén, ott a szív-és érrendszeri betegségek előfordulása alacsonyabb?

    Ízületkímélő rendelése Az omega-3 és az ízületi gyulladások Az omega-3 zsírsavak többszörösen telítetlen zsírsavak, melyek létfontosságúak a szervezetünk számára, hiszen egészségügyileg számos pozitív hatásuk bizonyított. Jótékony hatásai közé tartozik például, hogy képes enyhíteni az ízületi gyulladást is. Orvosilag bizonyított tény, hogy az Omega 3 zsírsavakat tartalmazó ételek fogyasztásával a rheumatoid arthritis és a gyulladásos ízületi betegségek tünetei is enyhíthetők. Hogyan is képes javítani ezeken a problémákon? Az omega-3 zsírsavak hatékonyan lépnek fel az ízületi gyulladás ellen Az ízületi gyulladásról tudjuk, hogy egy igen fájdalmas állapot, mely sok esetben okoz maradandó károsodásokat.

    Magyarországon az átlagos halfogyasztás igen alacsony, így tudatos pótlásáról gondoskodnunk kell, hiszen az Omeg-3 zsírsavak számos olyan tulajdonsággal rendelkeznek, amelyek segítenek egészségünk megőrzésében.